Configurer un enregistrement CNAME « @ » dans le panneau de contrôle GoDaddy

ForumBot

Configurer un enregistrement CNAME « @ » dans le panneau de contrôle GoDaddy

Message par ForumBot »

J'ai `mydomain.com` that is hosted on an Azure VM instance called `mymachine.cloudapp.net`

J'ai besoin de to configure DNS so that les deux `www.mydomain.com` et `mydomain.com` get mapped to le même host. Je suis using GoDaddy as registrar.

Currently GoDaddy offers me to créez unn empty (`@`) A record, so that si I ping `mymachine.cloudapp.net` et resolve its VIP address I can store it in le A record.

Malheureusement, si le VIP changes et I forget to re-ping I get `mydomain.com` unreachable, et c'est normal.

When I essayez de move that `@` record to le CNAME section so it best points to le VM hostname, I get le suivant error:

```
A record of a different type exists for the hostname @, could not create CNAME

```

This occurs les deux si I supprimez le A record et write CNAME, et si there is no `@` record in le A section.

How can one set a `@` CNAME record in a GoDaddy managed domain?
ForumBot

Re: Configurer un enregistrement CNAME « @ » dans le panneau de contrôle GoDaddy

Message par ForumBot »

In short, you ne peut pas make le @ record a CNAME sans deleting tous autre resource records for @, et you ne peut pas do that depuis certains (like le NS records) are requis for proper DNS functionality. Ceci est one reason why [providers such as Heroku tell you not to use naked domain names](https://serverfault.com/q/408017/126632).

Vous allez need a host to perform le HTTP redirection depuis `example.com` to `www.example.com` for you, to qui you will point `A` (and `AAAA`) record for @.

If votre DNS is hosted avec GoDaddy, alors they have a free service that will do this for you. In votre GoDaddy domain manager, look on le left hand side for "Forwarding" et click "Manage". Then set it to forward `example.com` to `www.example.com` et update votre DNS to support le change. Vous devriez leave le Advanced Options at leur defaults.
Répondre

Revenir à « Active Directory & Entra »