Ceci est mon premier time setting up ou even using active directory.
I set it up, et added le computers(Actually VMs in Hyper V) to le active directory, et si if I use hyper-V to connect to le VMs, Je suis able to use users depuis le active directory domain to login to le VMs.
Cependant, si I essayez de login via remote desktop, I get this error:
```
The connection was denied because the user account is not authorized for remote login.
```
J'ai tried:
- From within active directory, i have added le group that mon user is in to Remote Desktop users.
- On le VM itself, adding le active directory group(that contains le user Je suis trying to login with) to Allow log on through Remote Desktop Services in Local Security Policy.
I encore have le même authorization denied error.
How do I properly setup a group in active directory to be able to login avec remote desktop on tous of mon Virtual Machines?
Thanks!
Comment autoriser les utilisateurs Active Directory à utiliser le Bureau à distance ?
Re: Comment autoriser les utilisateurs Active Directory à utiliser le Bureau à distance ?
-
Start → Run → `secpol.msc`
Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment
Right pane → double-cliquez sur **Allow log on through Remote Desktop
Services** → Add Users ou Group → enter `Remote Desktop Users`
-
Start → Run → `services.msc`
Cherchez **Remote Desktop Services** et make sure le Log on account is Network Service, pas Local System.
-
Check votre event logs.
Start → Run → `secpol.msc`
Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment
Right pane → double-cliquez sur **Allow log on through Remote Desktop
Services** → Add Users ou Group → enter `Remote Desktop Users`
-
Start → Run → `services.msc`
Cherchez **Remote Desktop Services** et make sure le Log on account is Network Service, pas Local System.
-
Check votre event logs.