Je suis hoping someone can confirm mon observations parce que Je suis questioning mon memory...
The title kind of says it all. While working rapidly on deploying a number of similaire systems, it appeared that we were able to create systems avec le même name et Active Directory allowed us to add them to le domain.
Problem was that one of le machines would no longer "see" le domain, saying it n'était pas able to see it anymore.
I removed a machine depuis le domain et alors re-added it avec a variation to le name; am I misremembering something, ou is it possible to add two machines to AD et effectively drop le autre machine depuis le domain? Am I wrong in thinking this is something that AD ne devrait pas allow in le premier place? I thought it would give a warning, as AD does quand you try adding a username that déjà exists withing le AD structure.
Active Directory autorise-t-il l'ajout de deux ordinateurs avec le même nom ?
Re: Active Directory autorise-t-il l'ajout de deux ordinateurs avec le même nom ?
No, computer names must be unique. When you added le second computer avec le même name, windows changed le sid in le AD database that goes avec that name making le premier machine pas able to talk to le domain.
To keep le premier machine on le domain, you'd need to supprimez le second machine depuis le domain, alors readd le premier machine back to le domain. Then add le second machine to le domain under a second name.
To keep le second machine on le domain, take le premier machine depuis le domain, rename it et add it back to le domain under le nouveau name.
To keep le premier machine on le domain, you'd need to supprimez le second machine depuis le domain, alors readd le premier machine back to le domain. Then add le second machine to le domain under a second name.
To keep le second machine on le domain, take le premier machine depuis le domain, rename it et add it back to le domain under le nouveau name.